2 min lezen

Preventieve of probleemoplossende middelen? Eerst zien, dan geloven!

“Hoe kan ik extra omzet genereren in een sterk concurrerende markt?”  Werkplaats-eigenaren stellen mij regelmatig deze vraag. Gelukkig zie ik steeds vaker dat garages een kostenbesparing bewerkstelligen voor de klant door pro-actief te adviseren. En daar zit naar mijn mening ook de sleutel tot succes, want transparante service onder het motto 'voorkomen is beter dan genezen' levert garages steeds vaker tevreden, terugkerende klanten op. Maar hoe weet de garage welke middelen in het assortiment bij zullen dragen aan het oplossen en/of voorkomen van veelvoorkomende problemen bij auto's?Tussen het oplossen van problemen bij de auto en het voorkomen ervan zit al meteen het eerste verschil. Preventieve reinigingsmiddelen kunnen ervoor zorgen dat problemen bij auto's in de toekomst voorkomen worden. Ik benadruk kunnen, want het rijgedrag van de automobilist is slechts één van de vele factoren die er (vanzelfsprekend) voor kunnen zorgen dat problemen zich mogelijk gaan voordoen. Probleemoplossende middelen komen in beeld wanneer het probleem zich al voordoet en hier een oplossing voor gevonden dient te worden.

Eerst zien, dan geloven... maar hoe dan?

Zowel preventieve als probleemoplossende middelen moeten eenvoudig en doeltreffend werken; daar zijn ze dan ook uitgebreid op getest en door-ontwikkeld. Ik zie echter vaak dat het misgaat wanneer garagehouders zelf gaan experimenteren met nieuwe producten. Om zo zuinig en effectief mogelijk gebruik te maken van de producten is een demonstratie vaak geen overbodige luxe. In eerste instantie worden middelen betiteld als 'lapmiddelen', maar na mijn demonstraties is het resultaat vaak zo duidelijk  zichtbaar dat er geen twijfel meer bestaat over de werking van de producten.

Zie ook onderstaande foto en beschrijving van een typische "probleemoplossende" behandeling.

EGR-reiniging.png
Deze Hyundai Tucson kwam binnen bij Hyundai Wittenberg in Harderwijk op advies van de ANWB. De auto had storingen en wilde niet starten. Vermoedelijke oorzaak: een verstopt DPF. Ik ontdekte met de endoscoop al gauw dat het gehele uitlaatsysteem vol zat met olie en dikke aanslag. Deze voor- en nafoto's laten het resultaat zien van een succesvolle EGR systeemreiniging! Na de reiniging zijn de klachten of storingen niet meer voorgekomen.

Vrijblijvende trainingen voor werkplaats- en receptiepersoneel

Voor de juiste kennisoverdracht en om de kwaliteit van onze producten door de juiste toepassing te kunnen waarborgen, organiseren wij trainingen voor werkplaats- en receptiepersoneel. Of dat nu om preventieve of probleemoplossende middelen gaat, het personeel van TUNAP adviseert over de voor- en nadelen maar ook over het gebruik ervan.

Deze trainingen werpen een nieuw licht op de hedendaagse vervuilingsproblematieken en zijn bedoeld om de deelnemers in staat te stellen om de juiste reinigingsbehandeling te adviseren bij het aannemen van een reparatie, het stellen van een diagnose of tijdens het maken van een proefrit.

Na het met goed gevolg deelnemen aan deze vrijblijvende cursussen, reiken wij de bijbehorende certificaten uit. Hiermee is het voor de consument ook zichtbaar dat de garage de juiste kennis in huis heeft.

Wanneer deze technische know-how eenmalig bij de garagehouders aanwezig is kunnen zij de kennis gemakkelijk overdragen aan hun personeel. Het gehele team is dan in staat de klant te adviseren. En dit levert zichtbaar tevreden klanten op!

Doe hier een vrijblijvende demo-aanvraag voor een EGR Systeemreiniging

Preventief advies en probleemoplossende middelen zijn slechts een enkele mogelijkheid om te zorgen voor tevreden klanten waardoor uiteindelijk de omzet omhoog gaat. In ons whitepaper bespreken we nog meer mogelijkheden hoe garages kunnen zorgen voor een hogere klanttevredenheid, klantbehoud en een hogere omzet uit aftersales.

New Call-to-action